dinsdag 10 juni 2014

How To: Start Blogging

summerBloggen. Iets wat onder sommige mensen heel bekend is, maar er zijn ook mensen die geeneens weten wat het betekent. De een begint met bloggen om een hobby te laten zien, zoals breien of haken. De ander deelt zijn/ haar mening over make-up en weer een ander blogt over outfits. Ik laat in dit artikel zien hoe ik ben begonnen met bloggen, en natuurlijk geef ik wat tips!










1. Weet waar je over wilt gaan bloggen
Niet echt onbelangrijk: kies een onderwerp waar je écht helemaal weg van bent. En dan ook iets waar je veel over kunt vertellen. Niet dat je na 10 posts al uitgepraat bent. De bekendste zijn make-up, fashion, lifestyle etc.

2. Kies een goede webloghost
Als je eenmaal een onderwerp hebt gekozen ga je je oriënteren op een webloghost. Je kunt er voor kiezen om gelijk een domein te kopen, maar ik ben gewoon begonnen met Blogger. Er zijn verschillende webloghosts waar je voor kunt kiezen, de meest gebruikte zijn Blogger en Wordpress. Ik heb beide gebruikt, en vind ze even fijn. Blogger is iets eenvoudiger en makkelijker om mee te beginnen. Je hebt meer aan Wordpress als je veel verstand hebt van HTML's en dergelijke.

Can full time blogging please be a real job
3. Lay-out & header
Een lay-out en header zijn heel erg belangrijk. Als deze saai zijn en je niet aanspreken vergeet je de blog sneller. Ik vind het fijn als ik een blog bezoek met een mooie lay-out. Zo blijf ik langer hangen. Zorg dat deze origineel is, niet te druk en je goed alles kunt vinden.

4. Post regelmatig
In het begin plaatste ik artikels om de dag. Toen ik begon met elke dag een artikel plaatsen kon ik merken dat er steeds meer mensen me begonnen te volgen. Hoe vaker je post, hoe meer mensen er op je blog komen.

What Olivia Did | via Facebook

5. Laat je horen
Een tip die erg belangrijk is: plaats veel (eerlijke) reacties bij posts op andere blogs. Ik klik altijd door naar de site van degene die een reactie heeft geplaatst. En ik ben niet de enige. Laat zien en weten dat je nieuw bent, maar ga niet spammen.

Dit waren een aantal basic tips, als jullie meerdere willen hoor ik het graag! Bloggen is iets waarmee je jezelf goed kunt uiten, dus een onderwerp is iets waar je goed over na moet denken. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad! Ik ga nu heerlijk genieten van het zonnetje. Helaas moet ik nog wel leren voor een examen, maar daar ben ik binnenkort van af!

Liefs,
Mariska

1 opmerking: